Analiza problemu retuszowania zdjęć zamieszczanych w mediach społecznościowych wśród uczniów szkół średnich i studentów
DOI:
https://doi.org/10.19251/rtnp/2022.14(17)Słowa kluczowe:
retusz, zdjęcia, zagrożenia, media społecznościoweAbstrakt
Celem badań przeprowadzonych przez studentów z Sekcji Koła Graficznego w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku była analiza zjawiska retuszowania zdjęć zamieszczanych w mediach społecznościowych wśród uczniów Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Płocku i studentów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku. Główną celem ankiety było uzyskanie odpowiedzi na pytania, czy respondenci dodają zdjęcia na swoje kanały społecznościowe i jak duży odsetek z nich poddaje je wcześniejszemu retuszowi. Chcieliśmy wykazać, że dodawanie wyretuszowanych zdjęć jest istniejącym problemem XXI wieku.
Bibliografia
Brytek-Matera Anna. 2008. Obraz ciała – obraz siebie. Wizerunek własnego ciała w ujęciu psychospołecznym, Warszawa: Difin.
Floyd Wayne. 1968. How to Retouch and Spot Negatives and Prints, New York: AMPHOTO.
Kelby Scott. 2008. Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie IV, tłum. Piotr Cieślak. Gliwice: Helion.
Kotler Philip. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Warszawa: Gebethner&Ska.
Roberts Alan, Muta Sena. 2017. Representations of female body weight in the media: An update of Playboy magazine from 2000 to 2014. Body Image 20: s. 16-19.
Tiggemann Marika, Brown Zoe. 2018. Labelling fashion magazine advertisements: effectiveness of different label formats on social comparisons and body dissatisfaction. Body Image 25: s. 97-102.
Wójcik Krystyna. 2009. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa: PLACET.