E-LEARNING COURSES AND THEIR USEFULNESS IN THE WORK OF A MATHEMATICS TEACHER REPORT ON THE PROJECT "MODERN MATHEMATICS TEACHER"

Autor

  • Joanna Kandzia Instytut Pedagogiki UKSW

DOI:

https://doi.org/10.19251/sej/2022.16(10)

Słowa kluczowe:

kursy e-learningowe, edukacja matematyczna, multimedia w matematyce, Internet, platforma navoica

Abstrakt

Artykuł jest raportem z prowadzonego przez Autorkę projektu współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ze środków europejskich POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18 pt.: Nowoczesny nauczyciel matematyki. Jest on dedykowany nauczycielom matematyki z całego kraju, uczących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz przyszłym nauczycielom matematyki - zdobywający uprawnienia do nauczania matematyki. Strategicznym celem projektu było podnoszenie jakości i efektywności pracy nauczycieli matematyki poprzez aktywne uczestnictwo w innowacyjnych kursach e-learningowych – na platformie navoica.pl, dotyczących nowych metod nauczania w ścisłej korelacji z technologiami informacyjnymi. Przedstawiono krótką charakterystykę projektu oraz wyniki badań przeprowadzonych wśród uczestników jednego z czterech kursów - „Multimedia w pracy nauczyciela matematyki”.

Bibliografia

Kandzia, Joanna. 2022. Multimedia w pracy nauczyciela matematyki. Dostęp: 12.07.2022. https://navoica.pl/courses/course-v1:UKSW+MPNM-2+2021-2/course/. https://navoica.pl/courses/course-v1:UKSW+MPNM01+2020_01/course/.

Konstytucja RP. 1977 art. 5. 2022. Dostęp: 10.09.2022. https://isap.sejm.gov.pl › isap.nsf › D19970483Lj.pdf.

Przybyła, Wiesław i Magdalena Ratalewska. 2022. Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. Dostęp: 12.07.2022. http://www.issuu.com/knokoweziu/docs/poradnik-elearning/70.

Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. 2022. Kompetencje e-nauczyciela. Dostęp: 04.08.2022. http://sea.edu.pl/kryteria/pliki/SEA-kompetencje_e-nauczyciela.pdf.

Strykowski, Wacław. 2003. Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej. Poznań: OE Wydawnictwa eMPi2.

Zając, Maria i Wisław Zawisza. 2006. O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online. E-mentor, nr 2(14).

Sysło, Maciej. M. 2010. Komputery, Informatyka i Technologia Informacyjna w nauczaniu matematyki. Dostęp: 02.03.2010. www.dlaszkoly.pl/mik/num/mik1/mik2_4.htm.

##submission.downloads##

Opublikowane

2022-12-23

Numer

Dział

Articles