SUGGESTER – ELEKTRONICZNY SYSTEM ZBIERANIA OPINII POLSKO-JAPOŃSKIEJ AKADEMII TECHNIK KOMPUTEROWYCH – STUDIUM PRZYPADKU
Abstrakt
Streszczenie:
Efektywne systemy pozyskiwania informacji od pracowników i klientów, czy
też interesariuszy organizacji zdają się być ważnym narzędziem jakościowym
służącym zarówno do wdrażania rozwiązań optymalizujących codzienną działalność
organizacji, jak i do przeprowadzania analiz strategicznych. Krajem,
w którym stworzono skuteczne, jednak trudne do naśladowania w innych kulturach
tego typu narzędzia, takie jak systemy zbierania sugestii pracowniczych
czy koła jakości, jest Japonia. Na jednej z warszawskich uczelni, której kultura
organizacyjna związana jest z Japonią dokonano próby wdrożenia systemu
elektronicznego zbierania opinii, zarówno pracowników, jak i studentów.
Początki wdrażania systemu należy uznać za obiecujące. Uzyskano sporo cennych
sugestii, z których wiele zastosowano w praktyce, usuwając dzięki temu
istniejące wady i podnosząc jakość działalności Uczelni.
Słowa kluczowe: sugestie pracownicze, systemy zbierania opinii.
Bibliografia
Bibliografia:
• Cieciora Małgorzata. 2015. Zarządzanie jakością procesu dydaktycznego w szkole
wyższej. Kaizen japońska jakość w PJWSTK, Warszawa: Wydawnictwo PJATK.
• Imai Masaaki. 2006. Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście
do zarządzania. Kaizen Institute i Wydawnictwo MT Biznes.
• Imai Masaaki. 2007. Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii. Warszawa:
Kaizen Institute i Wydawnictwo MT Biznes.
• Kotler Philip, Keller Kevin Lane. 2013. Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy
REBIS.
• Krasiński Marek. 2014. Kulturowe uwarunkowania wykorzystania japońskich
koncepcji, metod i technik zarządzania, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu.
• Maurer Robert. 2004. Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie.
Gliwice: Wydawnictwo HELION.
• [www 1] Polska Komisja Akredytacyjna. Baza jednostek i kierunków ocenionych.
http://www.pka.edu.pl/portfolio-item/baza-ocen/ (dostęp: 31.12.2015).