WOLONTARIAT – MOTYWY DZIAŁANIA

Autor

  • Anna Schulz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

Abstrakt

Summary
The main issue I take in this article is to find the answer to this question: why some members
of our society (society, who is addicted to consumerism) are able to help another selflessly?
Who are they, what motivates them? Why in the world, where the most important thing is the
pursuit of wealth, there is a large group of people, who finds time for reflection and selfless
help? Perhaps there are some personality traits, catholic ethics or socialization, which teach
us empathy? It could be a lot of reasons why people decided to be a volunteer. I am going to
find the common features, which connect those people.
Key words: consumerism, generosity, volunteer, motivations, altruism.

Bibliografia

Bibliografia

Aronson E., Psychologia społeczna, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997.

Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2013.

Gawroński S., Ochotnicy miłości bliźniego, Więzi, Warszawa 1999

Lalak D., Plich T., Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wydawnictwo

„Żak”, Warszawa 2005.

Olubińsk A., Humanistyczno-edukacyjne wartości wolontariatu w przygotowaniu do pracy

socjalnej, [w:] B. Kromolnicka, Wolontariat w obszarze humanistycznych wyzwań opiekuńczych,

Akapit, Toruń 2005.

Reykowski J., Emocje i motywacja, PWN, Warszawa 1985.

Wyszyńska M., Źródła i motywy zachowań prospołecznych, [w:] P. Bury, D. Czajkowska-

Ziobrowska (red.), Edukacja bez granic-mimo barier, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa,

Poznań 2008.

http://www.opoka.org.pl/biblioteka1/empatia

http://www.plock.eu/pl/plocki_wolontariat.html, dostęp 04.05.2014.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-03-09

Numer

Dział

Articles