ISTOTA, BŁĘDY I BARIERY W KOMUNIKOWANIU SIĘ W ORGANIZACJI

Autor

  • Barbara A. Sypniewska Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie

Abstrakt

Summary
The process of communication accompanies every human being all the time.
Communication in the organization makes up the issue which is very often raised
in the subject literature. The authors pay special attention to its importance and
influence which it can wield upon the operation and functioning of every organization.
The adequate course of communication, without major disturbances,
enables more efficient accomplishment of tasks, it builds up relations between
employees and management, it also makes the workers be more engaged in their
work. This study presents the problems relating to the essence and significance
of communication within an organization. Various forms of communication
are presented while being connected with mistakes which take place in the
process of communication in the organization. Moreover, the basic mistakes,
disturbances and barriers are discussed in the context of this so important issue
for the organization.
Key words: interpersonal communication, communication within an organization,
interpersonal relations, an organization, employees

Bibliografia

Bibliografia

• Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna

• Baney J.: Komunikacja interpersonalna. Warszawa: Wyd. ABC a Wolters Kluwer

business, współpr. IPS Wydawnictwo 2009.

• Błaszczyk W.: Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych.

Warszawa: PWN 2005.

• Doberek-Ostrowska B.: Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław: Astrum

• Frydrychowicz S.: Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu. Poznań: Wydawnictwo

Forum Naukowe PASSAT-Paweł Pietrzyk 2009.

• Głodowski W.: Komunikowanie interpersonalne. Warszawa: Wydawnictwo Hansa

Communication 2006.

• Jurkowski R.: Komunikowanie się. Zarys wykładu. Warszawa: Wyższa Szkoła

Menedżerska 2004.

• Katz D., Kahn R.: Społeczna psychologia organizacji. Warszawa: PWN 1979 s. 346.

• Miszczak M.: Metody i środki stosowane w komunikacji wewnątrz organizacyjnej.

(w): Zarządzanie potencjałem ludzkim w organizacji XXI wieku. Red. K. Piotrkowski.

Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna 2006.

• Molęda-Zdziech M.: Socjologiczna problematyka komunikowania masowego. (w):

Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej. Red. B. Jung. Warszawa:

Oficyna Wydawnicza SGH 2001.

• Nęcki Z.: Komunikacja interpersonalna. (w): Encyklopedia Psychologii. Red. W.

Szewczuk. Warszawa: Fundacja Innowacja 1998.

• Oleksyn T. Sztuka kierowania. Warszawa: Wyższa Szkoła Zarządzania

i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Warszawie 2001.

• Olsztyńska A.: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie. (w): Komunikowanie

się w biznesie. Red. H. Mruk. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu 2002.

• Pszczołowski T.: Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Wrocław:

Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1978.

• Stankiewicz J.: Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Astrum 1999.

• Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R.: Kierowanie. Warszawa: PWE 1999.

• Sypniewska B.: Rola i znaczenie komunikacji w organizacji-raport z badań. Płock:

Nauki Ekonomiczne t. XVIII 2013.

• Szaban J.: Miękkie zarządzanie. Ze współczesnych problemów zarządzania ludźmi.

Warszawa: EQUIS Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona

Koźmińskiego 2003.

• Szczupaczyński J.: Podstawy zarządzania i kierowania ludźmi w organizacji. Warszawa:

Międzynarodowa Szkoła Menedżerów 1999.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-03-21

Numer

Dział

Articles