SEGMENTACJA NA RYNKU USŁUG BANKOWYCH

Autor

  • Jacek Grzywacz

Abstrakt

Key words: segmentation, banking service, individuals customer, corporate customers
Summary
There is no doubt that the segmentation is an indispensable element of effective
carrying out a marketing strategy of the bank. It is hard because to imagine. for
oneself treating all customers as the homogeneous group, representing the same
values and the same expectations towards the bank and his services. Appearing
differences both amongst individuals, as well as institutional subjects are confirming
the need for the detailed secretion of individual groups and adapting to them
peculiar marketing action.

Bibliografia

Bibliografia:

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej

firmy, PWE, Warszawa 1997.

Grzywacz J., Marketing banku, Difin, Warszawa 2010.

http://www.pkobp.pl stan na dzień 09.08.2013

Komor M., Segmentacja europejskich konsumentów według teorii stylu życia, „Marketing

i Rynek”, 07.2011 r.

Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.

Pluta-Olernik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.

Smith W., Product Differentiation and Marketing Segmentation as Alternative Marketing

Strategies, „Journal of Marketing” 1956, July.

Witkowska-Masłowska M., Zyskowność klienta banku komercyjnego – koncepcje

i kalkulacje, [w:] M. Zaleska, J. Węcławski [red], Bankowość, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2006.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-03-22

Numer

Dział

Articles