MOTYWY WYBORU KIERUNKU STUDIÓW NA WYDZIALE NAUK EKONOMICZNYCH I INFORMATYKI W PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOLE ZAWODOWEJ W PŁOCKU

Autor

  • Anna Adamowska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

Abstrakt

DOI: 10.19251/ne/2018.27(13)

Streszczenie
Niniejszy artykuł porusza problematykę motywacji do podjęcia studiów na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Informatyki w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku. Decyzje edukacyjne to wciąż aktualny nurt badań pozwalający lepiej zrozumieć młodych ludzi, którzy wybierając uczelnię oraz konkretny kierunek studiów decydują o swoim dalszym życiu. Przy tak szerokiej ofercie uczelni wyższych jest to decyzja trudna. Motywy, jakimi kierują się przyszli studenci przy wyborze ścieżki edukacyjnej, uwarunkowane są różnymi czynnikami, które można i należy rozpatrywać wielowymiarowo. Kandydaci na studentów podejmując studia na kierunku Ekonomia oraz Informatyka mają sprecyzowane oczekiwania po zakończeniu kształcenia, związane z praktycznym wykorzystaniem zdobytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej. W artykule przedstawiono główne motywy, jakimi kierują się studenci przy wyborze kierunku studiów na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Informatyki.

Słowa kluczowe: kandydat, motywy wyboru studiów, kierunek studiów, oczekiwania.

Bibliografia

Literatura

Grygiel Paweł, Humenny Grzegorz, Rębisz Sławomir, Klimczak Piotr. 2010. Między

motywacją a szarą strefą – formy adaptacji zawodowej absolwentów szkół

ponadgimnazjalnych. Rzeszów: MAX DRUK – Drukarnia Medyczna.

Jarco Piotr, Wąsiński Jarosław. 2016. „Motywy podejmowania studiów pedagogicznych

w świetle badań kwestionariuszowych”. Gospodarka, rynek, edukacja,

vol. 17, nr 2.

Jarecki Wojciech. 2015. „Motywacja przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych”.

Annales. Etyka w życiu gospodarczym, vol. 18, nr 3.

Lenart Jolanta. 2014. „Student i praca. Historia i współczesność”. Czasopismo

naukowe UKW. Przegląd Pedagogiczny, nr 2.

Ossowska Maria. 1958. Motywy postępowania. Warszawa: KiW.

Pawlak Marek, Grzesiuk Kalina. 2014. „Czynniki wpływające na wybór studiów

na przykładzie maturzystów województwa lubelskiego”, Przedsiębiorczość i Zarządzanie,

tom XV, zeszyt 8, część II.

Smarzewska Agnieszka, Melaniuk Ewelina, Szepeluk Adam, Dymicka Agnieszka.

„Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych”, Rozprawy

Społeczne, tom X, nr 1.

GUS. 2015. Szkoły wyższe i ich finanse w 2015 roku.

MNiSW. 2016. Informacja o wynikach rekrutacji na studia na rok akademicki

/2017 w uczelniach nadzorowanych przez MNiSW.

Sprawozdanie ogólnouczelniane nt. Identyfikacja potrzeb i oczekiwań kandydatów

na studentów PWSZ w Płocku w roku ak. 2014-2015;2015-2016;2016-2017

opracowane przez koordynatora ds. jakości kształcenia Dra Andrzeja Jagodzińskiego,

(dane dot. Wydziału Nauk Ekonomicznych i Informatyki).

[www1] http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/szkolnictwo-wyzsze-

w-roku-akademickim-20162017-dane-wstepne,8,4.html (dostęp 6.09.2017 r.).

[www2] http://ekspercibolonscy.org.pl/sites/ekspercibolonscy.org.pl/files/md_zatrudnialnosc_

pdf. (dostęp 8.09.2017 r.).

[www3] http://orka.sejm.gov.pl/wydbas.nsf/0/88A01F525FBD1451C1257BDC002A2C0A/%24File/Studia_BAS_35i-12.pdf. (dostęp 10.09.2017 r.).

##submission.downloads##

Opublikowane

2019-01-02

Numer

Dział

Articles