WIEDZA JAKO FUNDAMENT SKUTECZNEGO KONKUROWANIA W GOSPODARCE RYNKOWEJ
Abstrakt
DOI: 10.19251/ne/2018.28(3)
Streszczenie
Celem opracowania jest próba unaocznienia, iż wiedza jest fundamentem skutecznego konkurowania w gospodarce rynkowej. Przedstawiona została geneza i ewolucja koncepcji zarządzania wiedzą. Następnie podjęty został problem pojęcia i rodzaju zarządzania wiedzą. Kolejnym zagadnieniem podjętym w opracowaniu jest prezentacja strategii i modeli zarządzania oraz pomiaru wiedzy. Ostatnim problemem przedstawionym w opracowaniu jest omówienie metod wspomagania zarządzania wiedzą.
Słowa kluczowe: wiedza, zarządzanie wiedzą, pomiar wiedzy, metody
Bibliografia
Literatura
Armstrong Michael. 2011. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer business.
Bieda Justyna. 2006. Rozwój kariery i sukcesja. Katowice: Wyd. Akademii Eko¬nomicznej w Katowicach.
Evans Ch. 2005. Zarządzanie wiedzą. Warszawa: PWE
Gierszewska Grażyna. 2011. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Heiduk Irena K., Grudzewski Wiesław M., 2009. Edukacja w cyberprzestrzeni. Paradygmaty współczesnego kształcenia na odległość. Stalowa Wola: Wyd. Ka¬tolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Kaczmarek Bogusław, Walczak Waldemar. 2009. Zarządzanie wiedzą we współ¬czesnych przedsiębiorstwach. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
Kowalczyk Adam. 2007. Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia. Warszawa: Difin. s. 15 18.
Mikuła Bogusz. 2006. Organizacje oparte na wiedzy. Kraków: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Poskrobko Bazyli. 2011. Gospodarka oparta na wiedzy. Białystok: Wyższa Szko¬ła Ekonomiczna.
Powichrowska Bogumiła. 2011. Przedsiębiorstwo w warunkach zrównoważonej gospodarki opartej na wiedzy. Białystok: Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
Jedynak Piotr (red.). 2006. Wiedza współczesnych organizacji: wybrane problemy z zarządzania, s. 128. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Stankiewicz Marek J. (red.). 2006. Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, s. 14. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”.
Jemielniak Dariusz, Koźmiński Andrzej K. (red.). 2012. Zarządzanie wiedzą, s. 26. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer business.
Godziszewski Bohdan, Kołosowska Bożena, Szołno-Koguc Jolanta (red.). 2009. Zarządzanie XXI w: koncepcje, trendy, problemy, s. 313-314. Toruń: Wyższa Szkoła Bankowa.
[www 1] www.e-mentor.edu.pl, Mierzejewska B., Społeczności praktyków. Efektywne tworzenie wiedzy w organizacji, (data dostępu: 11.04.2012).