DOBÓR, ROZWÓJ, MOTYWACJA JAKO POLA KSZTAŁTOWANIA EMPLOYER BRANDING – OCENA W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
Abstrakt
DOI: 10.19251/ne/2018.28(27)
Streszczenie
Praca prezentuje kolejne, trzecie wyniki badań wizerunku pracodawcy wśród młodego pokolenia. Poprzednie badania zawierały kontekst zarządzania talentami (2014) oraz wyróżniania się poprzez realizację funkcji personalnej (2015). Przyjęto przypuszczenie, że tendencja do strategicznego traktowania EB nasila się w postrzeganiu tego zjawiska przez pokolenie Y. Przedstawiono syntetyczne zestawienia wyników, odnosząc je do dwóch poprzednich badań. Respondentami były osoby do 45 lat z aglomeracji wrocławskiej. Konkluzje potwierdziły to przypuszczenie. W planowanych, kolejnych badaniach weźmie się pod uwagę kontekst branżowy. Przesłanka ta wynika z wstępnych ocen tego zjawiska, przy okazji realizacji prac dyplomowych przez studentów Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.
Słowa kluczowe: wizerunek, pracodawca, badania, młode pokolenie.
Bibliografia
Literatura
Aggerholm Helle Kryge, Andersen Sofie Esmann, Thomsenn Christa. 2011. Con¬ceptualising employer branding in sustainable organizations, Corporate Commu¬nications : An International Journal,vol.16, nr 2.
Baruk Agnieszka. 2006. Marketing personalny jako instrument kreowania wize¬runku firmy, Warszawa: Difin.
Błaszczak Anita 4.06.2015. Firmy bardziej świadomie budują markę pracodawcy, Rzeczpospolita.
Błaszczak Anita. 15.06.2016a. Dobra marka pracodawcy zyskuje na wartości”, Rzeczpospolita.
Błaszczak Anita. 30.12.2016b. Rok rekordowo niskiego bezrobocia i rynku pra¬cownika, Rzeczpospolita.
Czyżewska Alicja. 24.04.2017. Gra o większą wydajność, Rzeczpospolita.
Dąbrowska Julita. 2014. Marka pracodawcy czy pracodawca z wyboru – omówie¬nie dwóch różnych podejść do działań employer brandingowych prowadzonych
przez organizacje. W Czesław Szmidt, (red). Nowe nurty w zarządzaniu i ekono¬mii. Warszawa: Poltex.
Jędrych Elżbieta (red). 2007. Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego stopnia. Kraków: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Juchnowicz Marta. 2012. Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i moty¬wowania. Warszawa Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Kantowicz-Gdańska Monika. 2009. Employer branding – kwestie definicji i mo¬delu,, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Nr 6.
Kozłowski Marek. 2016. Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Kroik Janusz, Kubiński Piotr. 2012. Wizerunkowy kontekst strategii społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. W Anny Adamus-Matuszyńskiej i Renaty Maćkowskiej (red). Public relations: doskonalenie procesu komunikowania. Ka¬towice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Kroik Janusz, Skonieczny Jan. 2014. O wizerunku przedsiębiorstwa odpowie¬dzialnego społecznie. W Zbigniewa Malary (red) Przyzwoitość w zarządzaniu : wybrane zagadnienia. Wrocław : Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocław¬skiej, 2014.
Kroik Janusz, Ziębicki Paweł 2015. Wpływ funkcji personalnej na pozytywny wizerunek pracodawcy, Marketing i Rynek. nr 3.
Listwan Tadeusz. 2010. Zarządzanie kadrami. Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Malara Zbigniew, Kroik Janusz. 2016. Marka pracodawcy i jej wizerunkowe zna¬czenie w zarządzaniu talentami. Przegląd Organizacji nr 8.
Malara Zbigniew, Kroik Janusz. 2017. Spójność strategii personalnej organizacji. Przegląd Organizacji. nr 12.
Smolbik-Jęczmień Alicja. 2013. Rozwój kariery zawodowej przedstawicieli poko¬lenia X i Y w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Wilden Ralf, Gudergan Siegfriend, Lings Ian. 2010. Employer branding: strategic implications for Staff recruitment, Journal of Marketing Management. vol.26,nr 1 – 2.