E-MARKETING. REKLAMA W WYSZUKIWARKACH INTERNETOWYCH
Abstrakt
DOI: 10.19251/ne/2018.27(12)
Streszczenie
Marketing internetowy jest obecnie prężnie rozwijającą się i skuteczną gałęzią reklamy. Wydatki na ten sektor stale rosną. Powstają nowe narzędzia, wykorzystujące coraz bardziej złożone algorytmy, dające więcej możliwości efektywnego oddziaływania na użytkowników. Istnieje wiele różnych form e-marketingu. Jedną z nich jest reklama w wyszukiwarkach internetowych SEM (Search Engine Marketing). Jako użytkownicy Internetu korzystamy z różnego rodzaju usług sieciowych. Najczęściej pomocne w dotarciu do informacji są wyszukiwarki internetowe. Czy i w jakim stopniu
możemy zaufać wynikom wyszukiwania? Na ile treści tam prezentowane są dostosowywane do naszych preferencji i zainteresowań? W artykule opisane
są podstawowe formy SEM obejmujące organiczne pozycjonowanie stron oraz listing sponsorowany. Dodatkowo pokazane są zmiany, jakie nastąpiły w tej dziedzinie na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Słowa kluczowe: marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach (SEM), organiczne pozycjonowanie stron (SEO), listing sponsorowany
Bibliografia
Literatura
Kępiński Łukasz, Kordowski Marcin, Sałkowski Damian, Sztubecki Kamil. 2015.
Marketing internetowy. Warszawa: Poltex.
Danowski Bartosz, Makaruk Michał. 2011. Pozycjonowanie i optymalizacja stron
WWW. Jak się to robi. Wydanie III. Gliwice: Helion.
Pawłowski Marcin. 2017. „Ewolucja SEM”. Perspektywy rozwojowe reklamy on
-line w Polsce. Warszawa.
[www 1] http://www.ranking.pl/pl/rankings/search-engines-domains.html
[www 2] https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/ (dostęp 10.08.2017)
[www 3] https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/raport-iab-polska-perspektywy
-rozwojowe-reklamy-online-w-polsce/ (dostęp 10.08.2017)
[www 4] https://support.google.com/adwords/
[www 5] https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-sem-czyli-search-engine-marketing
-11-07
[www 6] https://www.kampanieseo.pl
[www 7] https://www.semtec.pl/ctr-seo-wynikow-google-2016/ . Advanced Web
Ranking. CTR wyników organicznych i sponsorowanych (dostęp 07.08.2017)