ZARZĄDZANIE PERSONELEM MIĘDZYNARODOWYM W FIRMIE FAST SERVICE ORAZ OCZEKIWANIA PRACOWNIKÓW WOBEC PRACODAWCY W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH
DOI:
https://doi.org/10.19251/ne/2022.35(8)Słowa kluczowe:
zarządzanie, personel, pracownik, pracodawca, oczekiwaniaAbstrakt
W artykule poddano analizie zagadnienie związane z zarządzaniem personelem i oczekiwaniami pracowników wobec pracodawcy. Pomogło w tym przeprowadzenie ankiety w firmie w której autor jest zatrudniony. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano szczegółowe pojęcia związane z tematem pracy, a w ostatnim opisano zebrane wyniki badań na podstawie przeprowadzonych ankiet pracowników i pracodawcy. Ankiety zawierały niezbędne pytania i spostrzeżenia które pomogły w ustaleniu, iż czynniki uważane przez zarząd za czynniki kluczowe wpływające na satysfakcję i chęć pracy pracowników nie są równe zdaniu pracowników. Zdanie pracowników jest sprzeczne. Oczekują oni zmian w firmie i wdrożenia w niej wszystkich wartości, które będą nie tylko uważane za wpływające na ich satysfakcję w pracy przez zarząd.
Bibliografia
B. Gliński, Mała encyklopedia ekonomiczna, Warszawa 1974, s. 929
T. Pszczołowski., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1978, s. 288
R. W. Griffin., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 6
J. Zieleniewski., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN 1960, s.477
K. Koźmiński, D. Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2011, s.18
B. R. Kuc, Zarządzanie doskonałe: poszukiwanie przenikliwości, Wydawnictwo Menedżerskie, Warszawa 2008, s. 56
Art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.)
Art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.)
U. Jackowiak, Prawo pracy. Zarys instytucji., Wydawnictwo WSAIB im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Gdynia 2011, s. 56-61
U. Jackowiak, W. Uziak, A. Wypych-Żywicka, Prawo pracy. Podręcznik dla studentów praw, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012, s. 310-328
A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy - metody., Wyd. PWE, Warszawa 2003, s. 153.
G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Wyd. PWE, Warszawa 2004, s.17
M. Przybysz, E. Kowalska, M. Michałowska, Przewodnik do zarządzania kompetencjami, Wyd. Agencja Rozwoju Pomorza S. A., Gdańsk, 2014
T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka., Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006, s.21
A. Jagodziński, Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów wyższych uczelni., Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku, Nauki Ekonomiczne, Tom XVII, 2013, s. 90
G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Wyd. PWE, Warszawa 2004, s.19
A. Jagodziński, Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów wyższych uczelni., Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku, Nauki Ekonomiczne, Tom XVII, 2013, s. 91-93
M. W. Kopertyńska, K. Kmiotek, Oczekiwania pracowników pokolenia Y wobec pracodawców i przełożonych – doświadczenia badawcze, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 349, 2014, s. 187.
A. Bodak, M. Gableta, Oczekiwania pracowników związane z bezpiecznym funkcjonowaniem w środowisku pracy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i zarządzanie z. 83, 2015, s. 49.
https://mfiles.pl/pl/index.php/Zarz%C4%85dzanie,
https://sjp.pwn.pl/slowniki/personel.html,
https://mfiles.pl/pl/index.php/Pracownik
https://mfiles.pl/pl/index.php/Pracodawca
J. Gajda, Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec pracy zawodowej i pracodawcy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 491, 2017, s.168
https://poradnikpracownika.pl/-pracodawca-jaki-powiniwn-byc-i-za-co-go-cenimy