INTERNATIONAL PERSONNEL MANAGEMENT AT FAST SERVICE AND EMPLOYEE EXPECTATIONS IN THE LIGHT OF OWN RESEARCH

Authors

  • Wojciech Rosiński Absolwent kierunku Ekonomia II Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku

DOI:

https://doi.org/10.19251/ne/2022.35(8)

Keywords:

management, staff, employee, employer, expectations

Abstract

The article analyzes the issue related to personnel management and employees' expectations towards the employer. It was helped by conducting a survey in the company where the author is employed. The individual chapters describe detailed concepts related to the topic of work, and the last one describes the collected research results based on employee and employer surveys. The questionnaires contained the necessary questions and observations that helped to establish that the factors considered by the management board as key factors affecting the satisfaction and willingness of employees to work are not equal to the employees' opinion. The employees' opinion is contradictory. They expect changes in the company and the implementation of all values ​​in it, which will not only be considered to affect their satisfaction at work by the management board.

References

 B. Gliński, Mała encyklopedia ekonomiczna, Warszawa 1974, s. 929

 T. Pszczołowski., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1978, s. 288

 R. W. Griffin., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 6

 J. Zieleniewski., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN 1960, s.477

 K. Koźmiński, D. Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2011, s.18

 B. R. Kuc, Zarządzanie doskonałe: poszukiwanie przenikliwości, Wydawnictwo Menedżerskie, Warszawa 2008, s. 56

 Art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.)

 Art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j.)

 U. Jackowiak, Prawo pracy. Zarys instytucji., Wydawnictwo WSAIB im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Gdynia 2011, s. 56-61

 U. Jackowiak, W. Uziak, A. Wypych-Żywicka, Prawo pracy. Podręcznik dla studentów praw, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012, s. 310-328

 A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy - metody., Wyd. PWE, Warszawa 2003, s. 153.

 G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Wyd. PWE, Warszawa 2004, s.17

 M. Przybysz, E. Kowalska, M. Michałowska, Przewodnik do zarządzania kompetencjami, Wyd. Agencja Rozwoju Pomorza S. A., Gdańsk, 2014

 T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka., Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006, s.21

 A. Jagodziński, Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów wyższych uczelni., Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku, Nauki Ekonomiczne, Tom XVII, 2013, s. 90

 G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Wyd. PWE, Warszawa 2004, s.19

 A. Jagodziński, Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów wyższych uczelni., Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku, Nauki Ekonomiczne, Tom XVII, 2013, s. 91-93

 M. W. Kopertyńska, K. Kmiotek, Oczekiwania pracowników pokolenia Y wobec pracodawców i przełożonych – doświadczenia badawcze, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 349, 2014, s. 187.

 A. Bodak, M. Gableta, Oczekiwania pracowników związane z bezpiecznym funkcjonowaniem w środowisku pracy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i zarządzanie z. 83, 2015, s. 49.

https://mfiles.pl/pl/index.php/Zarz%C4%85dzanie,

https://sjp.pwn.pl/slowniki/personel.html,

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/pracownicy-w-firmie/chce-przestrzegac-praw-pracowniczych/kto-moze-byc-pracownikiem-a-kto-pracodawca

https://mfiles.pl/pl/index.php/Pracownik

https://mfiles.pl/pl/index.php/Pracodawca

http://www.praca.pl/poradniki/rynek-pracy/oczekiwania-wobec-pracodawcy-na-czym-zalezy-pracownikom_pr-2786.html

 J. Gajda, Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Z wobec pracy zawodowej i pracodawcy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 491, 2017, s.168

https://poradnikpracownika.pl/-pracodawca-jaki-powiniwn-byc-i-za-co-go-cenimy

Published

2022-08-03

Issue

Section

Articles