SYSTEMATYKA METOD POKREWNYCH MOŻLIWYCH DO ZASTOSOWANIA W OCENIE JAKOŚCI DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ ORGANIZACJI

Autor

  • Agata Szyran-Resiak Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Abstrakt

Streszczenie:
W literaturze przedmiotu istnieje wiele metod służących ocenie jakości działalności
marketingowej organizacji (np. audyt marketingowy, czy kontrola
rentowności marketingu). Są też takie, które można do tej oceny zaadaptować.
A zatem celem niniejszego artykułu jest identyfikacja metod pokrewnych
możliwych do zastosowania w ocenie jakości działalności marketingowej
organizacji. Stąd też w opracowaniu przedstawiono systematykę tych metod
w podziale na dwie odrębne grupy: służące do wspomagania wyborów wielokryterialnych
oraz do porównywania wielowymiarowych obiektów.
Słowa kluczowe: marketing, metody, wielokryterialność, porównywanie,
wielowymiarowość.

Bibliografia

Bibliografia:

• Berekoven Ludwig, Eckert Werner, Ellenreider Peter. 1999. Marktforschung. Methodische

Grundlagen und Praktische Anwendung. 8. Auf. Wiesbaden.

• Dobrowolska Anna. 2002. Ocena jakości procesu logistycznego przedsiębiorstwa

przemysłowego. Rozprawa doktorska, Instytut Organizacji i Zarządzania Politechniki

Wrocławskiej. Wrocław.

• Galanc Tadeusz, Jaśniewicz Zygmunt, Mikuś Jan. 1989. „O pewnej metodzie prognozowania

ilościowego stanów obiektów technicznych”. Prace Naukowe i Prognostyczne

Politechniki Wrocławskiej nr 4.

• Gierszewska Grażyna, Romanowska Maria. 2002. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa.

Warszawa: PWE.

• Gramacki Jarosław, Gramacki Artur. 2008. Wybrane metody redukcji wymiarowości

danych oraz ich wizualizacji. XIV Konferencja PLOUG. Szczyrk.

• Hellwig Zygmunt. 1990. Taksonometria ekonomiczna, jej osiągnięcia, zadania

i cele. W Taksonomia – teoria i jej zastosowania. Kraków: Wydawnictwo Akademii

Ekonomicznej.

• Jajuga Krzysztof (red.). 1999. Ekonometria. Metody i analiza problemów ekonomicznych.

Warszawa: PWN.

• Jankiewicz-Siwek Anna. 1996. Syntetyczne miary oceny zdolności kredytowej

przedsiębiorstw (propozycja dla banków). W Ekonometryczne modelowanie danych

finansowo-księgowych. red. Edward Nowak, Mirosław Urbanek. Lublin:

UMSC.

• Kauf Sabina. 2004. Badania rynkowe w sferze marketing i logistyki. Opole: Wydawnictwo

Uniwersytetu Opolskiego.

• Kindlarski Edward. 1988. Jakość wyrobów. Warszawa: PWN.

• Kolman Romuald. 1973. Ilościowe określanie jakości. Warszawa: PWE.

• Kramer Teodor. 1994. Podstawy marketingu. Warszawa: PWE.

• Kral Zygmunt. 1997. „Ocena realizacji przedsięwzięć”. Badania Operacyjne i Decyzje

nr 3

• Kral Zygmunt. 1993. „Metoda oceny planów przedsięwzięć”. Badania Operacyjne

i Decyzje nr 3.

• Krodkiewska-Skoczylas Elżbieta. 1997. Syntetyczna ocena jakości. W Społeczna,

ekonomiczna i konsumencka ocena jakości. red. Tadeusz Wawak. Kraków: Wydawnictwo

EJB.

• Krzanowski Wojtek. 2000. Principles of Multivariate Analysis: A User’s Perspective.

Oxford: Oxford University Press.

• Lisiecka Krystyna. 1997. Ocena rynkowej jakości produktów a wynik finansowy.

W. Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości. red. Tadeusz Wawak.

-188. Kraków: Wydawnictwo EJB.

• Meffert Heribert. 1992. Marketingforschung und Käuferverhalten. 2. Aufl..

Wiesbaden.

• Mynarski Stefan (red.). 1992. Badanie przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik

metodyczny. Warszawa: PWN.

• Siedlecka Urszula, Siedlecki Juliusz. 1994. Taksonomiczna analiza standardów

życia w Polsce. W Zastosowanie metod taksonomicznych w gospodarce. Taksonomia

zeszyt 1. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

• Sobczyk Mieczysław. 1995. Syntetyczny miernik jakości środowiska naturalnego.

W Klasyfikacja i analiza danych. Problemy teoretyczne. Taksonomia zeszyt 2.

Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

• Strahl Danuta (red.). 1998. Taksonomia struktur w badaniach regionalnych. Wrocław:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu.

• Thompson Arthur, Strickland Alonzo. 1996. Strategic Management. Concepts and

Cases. Boston: Irwin Professional Publishing.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-03-08

Numer

Dział

Articles