PUBLIC RELATIONS W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

Authors

  • Agata Szyran-Resiak Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

Abstract

DOI: 10.19251/ne/2017.26(22)

Celem artykułu jest charakterystyka instrumentu promocji jakim jest Public Relations oraz wskazanie potrzeby jego zastosowania w sytuacjach kryzysowych w organizacjach. Identyfikacja problemu objęła studia literaturowe w przedmiocie badania, począwszy od charakterystyki Public Relations, sytuacji kryzysowych oraz media relations, jak również wskazanie zasad komunikacji w takich sytuacjach.

Słowa kluczowe: Public Relations, sytuacje kryzysowe, Media Relations, komunikacja

References

Literatura

Black Sam. 1998. Public Relations. Warszawa: Dom wydawniczy ABC.

Bronowicz Monika. 2014. Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.

Bussey Cathy. 2013. Public Relations. Jak zdobyć rozgłos bez dużych pieniędzy. Warszawa: PWE.

Cutlip Scott M.; Center Allen. H.; Broom Gllen M. 2000. Effective public relations. New Jersey: Prentice Hall.

Goban-Klas Tomasz. 1997. Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania. Warszawa: Business Press.

Kaczmarek-Śliwińska Monika. 2015. Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników. Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.

Kaczmarek-Śliwińska Monika. 2013. Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa: Difin.

Kotler Philip; Armstrong Gary; Saunders John; Wong Veronica. 2002. Marketing Podręcznik Europejski. Warszawa; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Mitroff Ian I.; Pearson Christine M. 1998. Zarządzanie sytuacją kryzysową czyli jak obronić firmę przed najgorszym. Warszawa: Business Press.

Moliński Wojciech, Pawlak Radosław. 2013. Jak uczynić z pracowników ambasadorów firmy? W Harvard Buisness Review Polska, nr 7-8, 125-126.

Rutkowski Ireneusz; Wrzosek Wojciech.; 1985. Strategia marketingowa. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.

Szafrańska Aleksandra, Szyran-Resiak Agata. 2010. Polskie przedsiębiorstwa wobec sytuacji kryzysowych w warunkach gospodarki XXI wieku, W: Współczesne koncepcje i strategie zarządzania: teoria a praktyka, Bielsko-Biała: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku Białej.

Seitel Frasel P. 2003. Public relations w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.

Smektała Tymon. 2001. Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław: ASTRUM.

Wiktor Jan W. 2001. Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wójcik Krystyna. 2015. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.

Wójcik Krystyna. 2009. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Placet.

Published

2017-12-21

Issue

Section

Articles