PUBLIC RELATIONS W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
Abstract
DOI: 10.19251/ne/2017.26(22)
Celem artykułu jest charakterystyka instrumentu promocji jakim jest Public Relations oraz wskazanie potrzeby jego zastosowania w sytuacjach kryzysowych w organizacjach. Identyfikacja problemu objęła studia literaturowe w przedmiocie badania, począwszy od charakterystyki Public Relations, sytuacji kryzysowych oraz media relations, jak również wskazanie zasad komunikacji w takich sytuacjach.
Słowa kluczowe: Public Relations, sytuacje kryzysowe, Media Relations, komunikacja
References
Literatura
Black Sam. 1998. Public Relations. Warszawa: Dom wydawniczy ABC.
Bronowicz Monika. 2014. Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Bussey Cathy. 2013. Public Relations. Jak zdobyć rozgłos bez dużych pieniędzy. Warszawa: PWE.
Cutlip Scott M.; Center Allen. H.; Broom Gllen M. 2000. Effective public relations. New Jersey: Prentice Hall.
Goban-Klas Tomasz. 1997. Public relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania. Warszawa: Business Press.
Kaczmarek-Śliwińska Monika. 2015. Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników. Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.
Kaczmarek-Śliwińska Monika. 2013. Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa: Difin.
Kotler Philip; Armstrong Gary; Saunders John; Wong Veronica. 2002. Marketing Podręcznik Europejski. Warszawa; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Mitroff Ian I.; Pearson Christine M. 1998. Zarządzanie sytuacją kryzysową czyli jak obronić firmę przed najgorszym. Warszawa: Business Press.
Moliński Wojciech, Pawlak Radosław. 2013. Jak uczynić z pracowników ambasadorów firmy? W Harvard Buisness Review Polska, nr 7-8, 125-126.
Rutkowski Ireneusz; Wrzosek Wojciech.; 1985. Strategia marketingowa. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
Szafrańska Aleksandra, Szyran-Resiak Agata. 2010. Polskie przedsiębiorstwa wobec sytuacji kryzysowych w warunkach gospodarki XXI wieku, W: Współczesne koncepcje i strategie zarządzania: teoria a praktyka, Bielsko-Biała: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku Białej.
Seitel Frasel P. 2003. Public relations w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
Smektała Tymon. 2001. Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław: ASTRUM.
Wiktor Jan W. 2001. Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wójcik Krystyna. 2015. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Wójcik Krystyna. 2009. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Placet.