TELEVISION MARKET ANALYSIS – THE FINANCIAL ASPECT OF BROADCASTERS
Keywords:
market, television, internet, behavior, financeAbstract
DOI: 10.19251/ne/2020.32(3)
The authors present the characteristics of the television market in financial terms. They present models of obtaining financial resources in selected European Union countries. Due to the time of the COVID-19 epidemic and its impact on the time of video content consumption, results in the area of time and value
of TV content were presented at the beginning of March 2020.
References
Adamowski J., Rynek audiowizualny w Polsce. Ocena i perspektywy, Ministerstwo Kultury – Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2003.
Arkenberg C., D. Van Dyke, JD Tengberg, and Nathan Baltuskonis, “eSports graduates to the big leagues,” Deloitte Insights, July 23, 2018.
Deloitte, 2020 Sports industry outlook, In an Olympic year, “golden” opportunities abound throughout the sports industry, Deloitte Center for Technology, Media Telecommunications, 2020.
Jaegher K., Report on impact of fixed-mobile substitution in market definition, BEREC, 2011.
Kalisz D.E., Strategie konkurencji Rynek telewizyjny w Polsce, Wydział Dziennikarstwa i Nauk
Politycznych Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2016.
Le Champion R. et M.l Agnola, L’essor du webcasting, l’avènement d’un nouveau, Paris 2008.
Lister M., J. Dovey, S. Giddings, I. Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
Picard R.D., Historical Trends and Patterns In Media Economics, w: Handbook of Media Management Economics, red. A.B. Albarran, S.M. Chan-Olmsted, M.O. Wirth, Routledge, New York 2006.
Sajna R., Telewizja w Hiszpanii – tendencje ogólne i wymagania rynku, Studia Medioznawcze, nr 4 (23) Internet i jego użytkownicy, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005.
Sobczak J., Radiofonia i telewizja. Komentarz do ustawy, Zakamycze, Kraków 2001.
Świerczyńska-Głownia W., Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce, Kraków 2014.
UNESCO, International Flows of Selected Goods and Services, 1994-2003: Defying and capturing the flows of global cultural trade, UNESCO Institute for Statistics, Canada 2016.
Wolf M. J., The entertainment economy: How mega-media trends are chang – ing, Times Books, New York 1999.
Zalewski K., S. Celmer, J. Firlej, E. Murawska-Najmiec, A. Woźniak, Telewizja hybrydowa: szanse, zagrożenia i wyzwania regulacyjne, KRRiT, Warszawa 2013.
Źródła Internetowe:
www.advanced-television.com/2020/01/07/france-4-france-o-to-end-dtt
www.advanced-television.com/2020/01/24/france-7-8m-watch-catch-up-tv
www.arte.tv/sites/pl/corporate/zrodla-finansowania/
www.broadbandtvnews.com/2020/01/27/popcorntimes-launches-free-vod-service/
www.businessinsider.com.pl/media/tv-radio/przychody-tvp-i-telewizji-z-innych-krajow-porownanie/dg7xbq8
www.digitaltveurope.com/2020/04/16/ott-market-in-eastern-europe-set-to-triple-by-2025/
www.ebu.eu
www.gemius.com/all-reader-news/increased-interest-in-news-less-popularity-of-sport-advertising-market-during-the-coronaviruswww.
iaa.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/KPMG.pdf
www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/pliki/regulations/antykoncentracjne-regulacje_analiza.pdf
www.mmponline.pl/artykuly/234312,mediacom-koronawirus-zmienia-rynek-reklamowy-w-polsce
www.offremedia.com/63-de-progression-annuelle-des-revenus-publicitaires-lies-la-tv-connectee-entre-2017-et-2020-en
www.offremedia.com/parts-daudience-tv-2019-tf1-leader-sous-les-20-france-2-plus-forte-progression-m6-sous-les-9-annee
www.pandemic.html?fbclid=IwAR0pPpMk0j4lfeJyTyHoZ3tvPHlbuVpmhft6rI4ziRthYsjYNd-23CnoDNM0
www.pwc.pl/pl/pdf/publikacje/2018/media-i-rozrywka-2018-raport-pwc.pdf
www.statista.com/statistics/1105663/poland-tv-audience-time-during-the-coronavirus-epidemic/
www.statista.com/statistics/1106498/home-media-consumption-coronavirus-worldwide-by-country/
www.thinkbox.tv/News-and-opinion/Newsroom/TV-ad-revenue-in-the-UK-totalled-5-11-billion-in-2018,
www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-sredni-dobowy-czas-ogladania-telewizji-analiza-nielsena