SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU JAKO NARZĘDZIE MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW NA PRZYKŁADZIE SIECI FRANCZYZOWEJ GALILEUSZ

Autor

  • Maja Żychlewicz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Abstrakt

Summary
The article consists of two parts - theoretical and empirical. The first hypothesis proves that
the strategic implementation of the concept of corporate social responsibility affects the
motivation to work. Its verification was carried out by analyzing the Polish and foreign literature
and the results of the latest research on the benefits derived from the use of strategic
CSR by Polish companies. The empirical part of the paper while confirms the hypothesis
that the implementation of the concept of corporate social responsibility, increases employee
motivation Galileo franchise network. Its main objective is to develop recommendations
for the implementation of the concept of corporate social responsibility by the company to
build the motivation of its employees. Also adopted four specific objectives. The first is to
identify the knowledge of the concept of corporate social responsibility and its perception 

by the employees of the system. Another specific objective is to indicate errors by its owners
prevent build motivation of employees through the implementation of CSR. It was also trying
to identify areas and specific actions in the field of corporate social responsibility affect the
growth of the brand Galileo employee motivation. These objectives are achieved by means
of a survey conducted on a sample of employees network.
Key words: corporate social responsibility, the benefits of the implementation of corporate
social responsibility, motivation, motivating employees through CSR

Bibliografia

Bibliografia

Biegajewski M., Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa za pomocą narzędzi CSR na przykładzie

firmy IKEA, http://www.proto.pl/PR/Pdf/prace_dyplomowe/ikea.pdf, (10.04.2015).

FOB, Encyklopedia CSR, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc-

biznesu/ (01.04.2015).

Galileusz, Aktualności, www.galileusz.com.pl, (11.04.2015).

Labocha E., Społeczna odpowiedzialność biznesu – moda czy konieczność,www.sob.edu.pl/

wpcontent/downloads/sob_moda_czy_koniecznosc.pdf, (25.03.2015).

Nogalski B., Szpitter A., Marka jako narzędzie budowy wizerunku przedsiębiorstwa [w:] Public

Relations w przedsiębiorstwie, pod red. T. Soliński i D. Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki

i Zarządzania, Rzeszów 2006.

Lewicka-Strzelecka A., Społeczna odpowiedzialność wielkich korporacji w świetle badań

projektu RESPONSE, Master of Business Administration, nr 3, 2008.

Priedulena E., Podręcznik nauki uzupełniającej dla ekspertów od społecznej odpowiedzialności

biznesu dla małych i średnich przedsiębiorstw, http://www.csrsmes.eu/wpcontent/uploads/

/04/PODEECZNIK%20NAUKI.pdf, (12.04.2015).

Stefańska M., CSR a wartość przedsiębiorstwa, [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji.

Polityczna poprawność czy obywatelska postawa? pod red. Z. Pisz i M. Rojek-Nowosielskia,

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.

Urip S., CSR Strategies – for a competitive edge in emerging markets, WILEY, Singapore

, s. 12.

Wierzbicka-Mazur E., CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności,

Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin 2012.

Zboroń H., Dyskurs o społecznej odpowiedzialności ekonomistów (z kryzysem w tle), [w:]

Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?,

pod red. Z. Pisz i M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we

Wrocławiu, Wrocław 2011.

##submission.downloads##

Opublikowane

2017-03-09

Numer

Dział

Articles