PLAN OPERACYJNY JAKO ELEMENT BIZNESPLANU SALONU I SKLEPU KOSMETYCZNEGO ,,KAŻDY MOŻE BYĆ PIĘKNY SP. Z O.O.”

Autor

  • Donata Makowska Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Piotr Uździcki Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mariola Szewczyk-Jarocka Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku https://orcid.org/0000-0001-9048-9513
  • Sylwia Lipińska Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku

DOI:

https://doi.org/10.19251/ne/2021.33(4)

Słowa kluczowe:

konkurencja, biznesplan, przedsiębiorca, przychody

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie podsta­wowych i praktycznych elementów, z któ­rych składa się plan operacyjny w bizne­splanie. Oprócz zestawienia bezpośredniej i pośredniej konkurencji można dostrzec, także politykę cenową, dystrybucję, rekla­mę, planowane przychody, misję, wizję oraz strategię wybraną dla danego przedsiębior­stwa. Są to kluczowe elementy, dzięki którym przedsiębiorca jest w stanie podjąć decyzję o opłacalności swojego nowopowstałego przedsiębiorstwa. Autorzy opracowali wła­sny plan operacyjny biznesplanu na przy­kładzie salonu i sklepu kosmetycznego. Ww. plan jest planem działań i powinien opisywać wszystkie czynności, których wykonanie jest konieczne do wdrożenia wybranej przez przedsiębiorstwo strategii. Plan działalności operacyjnej jest bardzo ważnym elementem biznesplanu. Przedsiębiorca dokonuje po­równania swojego przedsiębiorstwa na tle konkurencji. Ponadto musi się zastanowić jaki zaoferuje asortyment i po jakiej cenie. Niewątpliwie biznesplan jest zasadniczym dokumentem decyzyjnym, przydatnym za­równo w codziennej działalności przedsię­biorstwa, jak i w przełomowym okresie jego istnienia.

Bibliografia

Barrow, C. Barrow, P. Brown, P. (2004). Biznesplan w małej firmie, Onepress Wydawnictwo Helion. Poznań.

Brigham, E. F. Daves, P. R. (2002). Intermediate Financial Management. Thomson, Mason.

Ingram, M. (2000). Zasady i techniki sporządzania biznesplanów. Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Katowice.

Opolski, K., Waśniewski, K. (2017). Biznesplan. Jak go budować i analizować? CeDeWu. War¬szawa.

Reszka, G. (2015). Biznesplan w zarysie. Poradnik dla osób planujących założenie działalności gospodarczej. Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie. Warszawa.

Samborska, A. Sowula, S. (2012). Jak założyć firmę i prowadzić działalność gospodarczą. Cen¬trum Rozwoju Edukacji EDICON sp. z o.o. Poznań.

Skrzypek, J. T. (2012). Biznesplan Model najlepszych praktyk. Poltex. Warszawa.

Szewczyk-Jarocka, M. Makowska, D. Uździcki, P. Lipińska, S. (2020). Plan finansowy jako element biznesplanu na przykładzie salonu i sklepu kosmetycznego – “Każdy może być piękny sp.zo.o” – stadium przypadku. Nauki Ekonomiczne. Tom XXXII. Wydawnictwo Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku. Płock.

Śliwa, J. Pawlicka, G. (2002). Finanse przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka. IPIS. Warszawa.

Tokarski, A., Tokarski, M., Wójcik, J. (2013). Biznesplan w praktyce. CeDeWu. Warszawa.

Tokarski, A., Tokarski, M., Wójcik, J. (2017). Profesjonalny Biznesplan. CedeWu. Warszawa.

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-07-07

Numer

Dział

Articles