THE OPERATIONAL PLAN AS AN ELEMENT OF THE BUSINESS PLAN OF THE BEAUTY SALON AND STORE „EVERYONE CAN BE BEAUTIFUL LLC”

Authors

  • Donata Makowska Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Piotr Uździcki Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Mariola Szewczyk-Jarocka Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku https://orcid.org/0000-0001-9048-9513
  • Sylwia Lipińska Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku

DOI:

https://doi.org/10.19251/ne/2021.33(4)

Keywords:

competition, businessplan, entrepreneur, revenues

Abstract

The aim of the article is to present the basic and practical elements that make up an op­erational plan in a business plan. In addition to the comparison of direct and indirect competition, you can also see the pricing policy, distribution, advertising, planned revenues, mission, vision and strategy cho­sen for a given company. These are the key elements thanks to which the entrepreneur is able to make a decision about the profit­ability of his newly established enterprise. The authors developed their own operational plan for a business plan using the a salon and a beauty shop as an example. Ww. plan is an action plan and should describe all activities that are necessary to implement the strategy chosen by the company. The operating plan is a very important element of the business plan. The entrepreneur compares his enter­prise against the competition. In addition, he must consider what the assortment will offer and at what price. Undoubtedly, a business plan is an essential decision-making docu­ment, useful both in the daily operations of the enterprise and in the breakthrough peri­od of its existence.

References

Barrow, C. Barrow, P. Brown, P. (2004). Biznesplan w małej firmie, Onepress Wydawnictwo Helion. Poznań.

Brigham, E. F. Daves, P. R. (2002). Intermediate Financial Management. Thomson, Mason.

Ingram, M. (2000). Zasady i techniki sporządzania biznesplanów. Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Katowice.

Opolski, K., Waśniewski, K. (2017). Biznesplan. Jak go budować i analizować? CeDeWu. War¬szawa.

Reszka, G. (2015). Biznesplan w zarysie. Poradnik dla osób planujących założenie działalności gospodarczej. Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie. Warszawa.

Samborska, A. Sowula, S. (2012). Jak założyć firmę i prowadzić działalność gospodarczą. Cen¬trum Rozwoju Edukacji EDICON sp. z o.o. Poznań.

Skrzypek, J. T. (2012). Biznesplan Model najlepszych praktyk. Poltex. Warszawa.

Szewczyk-Jarocka, M. Makowska, D. Uździcki, P. Lipińska, S. (2020). Plan finansowy jako element biznesplanu na przykładzie salonu i sklepu kosmetycznego – “Każdy może być piękny sp.zo.o” – stadium przypadku. Nauki Ekonomiczne. Tom XXXII. Wydawnictwo Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku. Płock.

Śliwa, J. Pawlicka, G. (2002). Finanse przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka. IPIS. Warszawa.

Tokarski, A., Tokarski, M., Wójcik, J. (2013). Biznesplan w praktyce. CeDeWu. Warszawa.

Tokarski, A., Tokarski, M., Wójcik, J. (2017). Profesjonalny Biznesplan. CedeWu. Warszawa.

Published

2021-07-07

Issue

Section

Articles