MARKETING WIELOPOZIOMOWY - SZANSA CZY ZAGROŻENIE

Authors

  • Barbara A. Sypniewska

Abstract

Key words: direct selling, multilevel marketing, financial pyramids, enterprise
Summary
Modern companies, trying to conquer a competitive market with
its products, should ask not only about the market demand for this
product, but also about the audience. This involves creating communications
policy with the environment, the gathering of information,
promotion and sales. The importance of knowledge and
skills to take on new challenges in the manufacturing and distribution
processes is especially evident in today’s market, which is characterized
by a saturation of products and fierce competition. To be
successful in the market, companies need to stand out, be creative,
communicative. Ability to sell products in a competitive market is
one of the key success factors. Companies are looking for the sales
methods, which would distinguish them from the competition.
The purpose of this article is to present a form of direct selling -
multi-level marketing (multilevel marketing - MLM), which is often
mistakenly associated with financial pyramids

References

Bibliografia

Altkorn J.: Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu 1999

Biuletyn Informacyjny PSSB 2001 nr 3

Biuletyn Informacyjny PSSB 2002 nr 2/3

Biuletyn Informacyjny PSSB 2006 nr 4/24

Blanchard A.: Your Financial Freedom. Les editions 1992

Bremner J.: Profesjonalny network marketing. Praktyczny poradnik jak tworzyć skutecznie

działającą sieć. Warszawa: Wyd. Studio Emka 1999

Czubała A.: Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE 1996

Czubała A.: Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE 2001

Dewandre P., Mahieu C.: Przyszłość marketingu wielopoziomowego w Europie. Racje

sukcesu MWP. Szczecin: Wyd. Horizon International 1996

Garbarski L., Kłosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Słomińska

B., Strużycki M.: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem.

Warszawa: Wyd. Difin 1999

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej

firmy. Wyd. 4. Warszawa: PWE 2001

Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej

firmy. Wyd. 3. Warszawa: PWE 2008

Kalench J.: MLM. Marketing wielopoziomowy. Warszawa: Wyd. Studio Emka

Kałężna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rek B.: Marketing w handlu. Wrocław:

Wyd. Akademii Ekonomicznej im. O. Langego 1997

Kodeks Sprzedaży Bezpośredniej Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej

Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. 7. Warszawa:

Wyd. Felberg SJA 1999

Kotler P.: Marketing. Wyd. 1. Poznań: REBIS 2005

Mazur J. (red.): Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie. Warszawa: Difin 2002

Pindakiewicz J.: Marketing wielopoziomowy - stan i perspektywy rozwoju w Polsce

na tle tendencji światowych. „Marketing i Rynek” 1998 nr 6

Raport CASE-Doradcy Sp.z o.o. „Sektor sprzedaży bezpośredniej w Polsce”.

Październik 2008

Sztucki T.(red.): Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody.

Warszawa: Placet 1998

www.fedsa.be/main.html (Federation of European Direct Selling Associations).

www.wfdsa.org (World Federation of Direct Associations)

Żurawski A.T.H.: Szansa XXI wieku. Network marketing. Warszawa: Wyd. Akapit 1994

Published

2017-03-29

Issue

Section

Articles