MARKETING WIELOPOZIOMOWY - SZANSA CZY ZAGROŻENIE
Abstrakt
Key words: direct selling, multilevel marketing, financial pyramids, enterprise
Summary
Modern companies, trying to conquer a competitive market with
its products, should ask not only about the market demand for this
product, but also about the audience. This involves creating communications
policy with the environment, the gathering of information,
promotion and sales. The importance of knowledge and
skills to take on new challenges in the manufacturing and distribution
processes is especially evident in today’s market, which is characterized
by a saturation of products and fierce competition. To be
successful in the market, companies need to stand out, be creative,
communicative. Ability to sell products in a competitive market is
one of the key success factors. Companies are looking for the sales
methods, which would distinguish them from the competition.
The purpose of this article is to present a form of direct selling -
multi-level marketing (multilevel marketing - MLM), which is often
mistakenly associated with financial pyramids
Bibliografia
Bibliografia
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu 1999
Biuletyn Informacyjny PSSB 2001 nr 3
Biuletyn Informacyjny PSSB 2002 nr 2/3
Biuletyn Informacyjny PSSB 2006 nr 4/24
Blanchard A.: Your Financial Freedom. Les editions 1992
Bremner J.: Profesjonalny network marketing. Praktyczny poradnik jak tworzyć skutecznie
działającą sieć. Warszawa: Wyd. Studio Emka 1999
Czubała A.: Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE 1996
Czubała A.: Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE 2001
Dewandre P., Mahieu C.: Przyszłość marketingu wielopoziomowego w Europie. Racje
sukcesu MWP. Szczecin: Wyd. Horizon International 1996
Garbarski L., Kłosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Słomińska
B., Strużycki M.: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem.
Warszawa: Wyd. Difin 1999
Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej
firmy. Wyd. 4. Warszawa: PWE 2001
Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej
firmy. Wyd. 3. Warszawa: PWE 2008
Kalench J.: MLM. Marketing wielopoziomowy. Warszawa: Wyd. Studio Emka
Kałężna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rek B.: Marketing w handlu. Wrocław:
Wyd. Akademii Ekonomicznej im. O. Langego 1997
Kodeks Sprzedaży Bezpośredniej Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej
Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. 7. Warszawa:
Wyd. Felberg SJA 1999
Kotler P.: Marketing. Wyd. 1. Poznań: REBIS 2005
Mazur J. (red.): Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie. Warszawa: Difin 2002
Pindakiewicz J.: Marketing wielopoziomowy - stan i perspektywy rozwoju w Polsce
na tle tendencji światowych. „Marketing i Rynek” 1998 nr 6
Raport CASE-Doradcy Sp.z o.o. „Sektor sprzedaży bezpośredniej w Polsce”.
Październik 2008
Sztucki T.(red.): Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody.
Warszawa: Placet 1998
www.fedsa.be/main.html (Federation of European Direct Selling Associations).
www.wfdsa.org (World Federation of Direct Associations)
Żurawski A.T.H.: Szansa XXI wieku. Network marketing. Warszawa: Wyd. Akapit 1994