SCENARIUSZE ROZWOJU RYNKU WIDEO – UJĘCIE LOKALNE I GLOBALNE

Autor

DOI:

https://doi.org/10.19251/ne/2021.34(4)

Słowa kluczowe:

konsument, rynek, telewizja, internet, wideo

Abstrakt

Autorki w niniejszym artykule starają się zaprezentować potencjalne scenariusze rozwoju sytuacji na rynku wideo. Podjęcie się tej problematyki ma szczególne znaczenie ze względu na duża dynamikę rozwoju tego rynku a także okoliczności jakie obserwujemy w ostatnich miesiącach w kontekście globalnym a także lokalnych inicjatyw. W artykule uwzględnione zostały dostępne już raporty i analizy przedstawiają perspektywę rozwoju treści w ujęciu globalnym i lokalnym. Z przeprowadzonej analizy wynika, że z uwagi na okres pandemii COVID-19 dynamicznie zmienia się krajobraz otaczający przedsiębiorstwa mediowe, co może doprowadzić do modyfikacji strategii a także celów stawianych przez uczestników rynku wideo. Z perspektywy lokalnej – krajowej – ważnym aspektem uwzględnionym w artykule są także pojawiające się różne pomysły dotyczące przedsiębiorstw działających na tym rynku w tym przykładowo plany związane z wprowadzeniem podatku od przychodów z reklam w mediach. Działania te mogą mieć istotny wpływ na  szacowane predykcje przychodów na rynku wideo w Polsce i doprowadzić do zmiany planów i strategii rozwojowych nie tylko w kontekście lokalnym ale także globalnym tego rynku

Bibliografia

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-12-31

Numer

Dział

Articles