SCENARIUSZE ROZWOJU RYNKU WIDEO – UJĘCIE LOKALNE I GLOBALNE
DOI:
https://doi.org/10.19251/ne/2021.34(4)Słowa kluczowe:
konsument, rynek, telewizja, internet, wideoAbstrakt
Autorki w niniejszym artykule starają się zaprezentować potencjalne scenariusze rozwoju sytuacji na rynku wideo. Podjęcie się tej problematyki ma szczególne znaczenie ze względu na duża dynamikę rozwoju tego rynku a także okoliczności jakie obserwujemy w ostatnich miesiącach w kontekście globalnym a także lokalnych inicjatyw. W artykule uwzględnione zostały dostępne już raporty i analizy przedstawiają perspektywę rozwoju treści w ujęciu globalnym i lokalnym. Z przeprowadzonej analizy wynika, że z uwagi na okres pandemii COVID-19 dynamicznie zmienia się krajobraz otaczający przedsiębiorstwa mediowe, co może doprowadzić do modyfikacji strategii a także celów stawianych przez uczestników rynku wideo. Z perspektywy lokalnej – krajowej – ważnym aspektem uwzględnionym w artykule są także pojawiające się różne pomysły dotyczące przedsiębiorstw działających na tym rynku w tym przykładowo plany związane z wprowadzeniem podatku od przychodów z reklam w mediach. Działania te mogą mieć istotny wpływ na szacowane predykcje przychodów na rynku wideo w Polsce i doprowadzić do zmiany planów i strategii rozwojowych nie tylko w kontekście lokalnym ale także globalnym tego rynku
Bibliografia
PWC, Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020, Warszawa 2016
Prospekt emisyjny CANAL+ Polska 2020 r.
Źródła Interentowe
http://omd.pl/wp-content/uploads/2017/05/Telewizja-przyszlosci-infuture.pdf
https://www.digitaltveurope.com/2020/11/06/netflix-launches-first-linear-channel/
https://www.futureofeverything.io/ask-thought-leaders-whats-future-tv/
ww2.deloitte.com/global/en/pages/technology-media-and-telecommunications/articles/gx-future-of-tv video.html