Analiza problemu retuszowania zdjęć zamieszczanych w mediach społecznościowych wśród uczniów szkół średnich i studentów

Autor

  • Kinga Żakieta Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
  • Kacper Kotarski

DOI:

https://doi.org/10.19251/rtnp/2022.14(17)

Słowa kluczowe:

retusz, zdjęcia, zagrożenia, media społecznościowe

Abstrakt

Celem badań przeprowadzonych przez studentów z Sekcji Koła Graficznego w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku była analiza zjawiska retuszowania zdjęć zamieszczanych w mediach społecznościowych wśród uczniów Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Płocku i studentów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku. Główną celem ankiety było uzyskanie odpowiedzi na pytania, czy respondenci dodają zdjęcia na swoje kanały społecznościowe i jak duży odsetek z nich poddaje je wcześniejszemu retuszowi. Chcieliśmy wykazać, że dodawanie wyretuszowanych zdjęć jest istniejącym problemem XXI wieku.

 

Bibliografia

Brytek-Matera Anna. 2008. Obraz ciała – obraz siebie. Wizerunek własnego ciała w ujęciu psychospołecznym, Warszawa: Difin.

Floyd Wayne. 1968. How to Retouch and Spot Negatives and Prints, New York: AMPHOTO.

Kelby Scott. 2008. Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie IV, tłum. Piotr Cieślak. Gliwice: Helion.

Kotler Philip. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Warszawa: Gebethner&Ska.

Roberts Alan, Muta Sena. 2017. Representations of female body weight in the media: An update of Playboy magazine from 2000 to 2014. Body Image 20: s. 16-19.

Tiggemann Marika, Brown Zoe. 2018. Labelling fashion magazine advertisements: effectiveness of different label formats on social comparisons and body dissatisfaction. Body Image 25: s. 97-102.

Wójcik Krystyna. 2009. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Podręcznik dla praktyków, Warszawa: PLACET.

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-05-24