KOMPETENCJE SPOŁECZNE DO ZAWODU NAUCZYCIELA JĘZYKA NA PRZYKŁADZIE STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA
Abstrakt
Streszczenie
Artykuł opisuje najnowsze zmiany dotyczące wytycznych dla kształcenia zawodowego
kandydatów na nauczycieli języków obcych. Autorka skupia się na rozwoju
kompetencji społecznych potrzebnych do pracy w charakterze nauczyciela zgodnych
z Krajowymi Ramami Kwalifikacji. Są one bowiem gwarantem sukcesu dydaktyczno-wychowawczego
nauczyciela. Artykuł przedstawia również przykład dobrej praktyki planowania
listy kompetencji społecznych w Instytucie Nauk Humanistycznych i Społecznych,
na kierunku filologia w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku.
Bibliografia
Bibliografia
Czerepiak – Walczak M. 1999. „Kompetencja: słowo kluczowe czy wytrych edukacji?”. Neodidagmata
XXIV.
Jakubowska U. 1996. „Wokół pojęcia kompetencja społeczna – ujęcie komunikacyjne”. Przegląd
psychologiczny tom 39: 29-40.
Kolera M. 2009. „Kompetencja społeczna w kształceniu przyszłych nauczycieli języków obcych”.
Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, red. Pawlak, M. Poznań Kalisz: Polskie
Towarzystwo Neofilologiczne.
Komorowska, H. 2005. Metodyka Nauczania Języków Obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Kossakowska-Maras, M. 2005. Optymalizacja kształcenia języka obcego. Rzeszów: WUR.
Nizankowska-Półtorak B. 2002. „Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli
o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia.” Edukacja nauczycieli wobec
przemian szkoły, red. Eugenia Iwona Laska. Rzeszów: WUR.
Sikora J. 2007. Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia.
W: Edukacja nauczycieli wobec przemian szkoły. red. Eugenia Iwona Laska, Rzeszów:
WUR.