KOMPETENCJE SPOŁECZNE DO ZAWODU NAUCZYCIELA JĘZYKA NA PRZYKŁADZIE STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA

Autor

  • Danuta Pietrzak Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

Abstrakt

Streszczenie
Artykuł opisuje najnowsze zmiany dotyczące wytycznych dla kształcenia zawodowego
kandydatów na nauczycieli języków obcych. Autorka skupia się na rozwoju
kompetencji społecznych potrzebnych do pracy w charakterze nauczyciela zgodnych
z Krajowymi Ramami Kwalifikacji. Są one bowiem gwarantem sukcesu dydaktyczno-wychowawczego
nauczyciela. Artykuł przedstawia również przykład dobrej praktyki planowania
listy kompetencji społecznych w Instytucie Nauk Humanistycznych i Społecznych,
na kierunku filologia w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku.

Bibliografia

Bibliografia

Czerepiak – Walczak M. 1999. „Kompetencja: słowo kluczowe czy wytrych edukacji?”. Neodidagmata

XXIV.

Jakubowska U. 1996. „Wokół pojęcia kompetencja społeczna – ujęcie komunikacyjne”. Przegląd

psychologiczny tom 39: 29-40.

Kolera M. 2009. „Kompetencja społeczna w kształceniu przyszłych nauczycieli języków obcych”.

Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, red. Pawlak, M. Poznań Kalisz: Polskie

Towarzystwo Neofilologiczne.

Komorowska, H. 2005. Metodyka Nauczania Języków Obcych, Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Kossakowska-Maras, M. 2005. Optymalizacja kształcenia języka obcego. Rzeszów: WUR.

Nizankowska-Półtorak B. 2002. „Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli

o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia.” Edukacja nauczycieli wobec

przemian szkoły, red. Eugenia Iwona Laska. Rzeszów: WUR.

Sikora J. 2007. Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia.

W: Edukacja nauczycieli wobec przemian szkoły. red. Eugenia Iwona Laska, Rzeszów:

WUR.

##submission.downloads##

Opublikowane

2016-08-11

Numer

Dział

Articles