JĘZYKOWA AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA DZIECI

Autor

  • Marta Frąckiewicz Studenckie Koło Naukowe Edukacji Elementarnej, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

Abstrakt

Streszczenie
Człowiek jest istotą twórczą. w artykule przedstawiono pojęcie językowej aktywności
twórczej dzieci, jak również metody stymulacji kreatywnej działalności językowej,
a w szczególności metodę swobodnych tekstów Freineta. Tekst wyjaśnia terminy takie jak:
aktywność oraz kreatywność języka.

Bibliografia

Bibliografia

Borawska Katarzyna. 2004. Umiejętności językowe dziecka kończącego edukację wczesnoszkolną.

Białystok: Trans Humana.

Czelakowska Danuta. 1996. Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Kraków: Impuls.

Czelakowska Danuta. 2013. Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Kraków: Impuls.

Duraj-Nowakowa Krystyna. 1998. Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Impuls.

Przetacznikowa Maria. 1973. Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.

Szmidt Krzysztof J. 2013. Pedagogika twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Uszyńska-Jarmoc Janina. 2003. Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy

rozwoju. Białystok: Trans Humana.

Wieruszewska-Duraj Sabina. 2009. Celestyn Freinet (1896-1966). W Światowa myśl

pedagogiczna XX wieku. Wybrani przedstawiciele, red. Ewa Brodacka-Adamowicz, 57-

Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.

[www 1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Hierarchia_potrzeb (dostęp: 14 marca 2015).

[www 2] Sokolińska Brygida. 2012. Aktywność własna dziecka jako podstawa jego rozwoju.

Publiczna Szkoła Podstawowa im Władysława Stanisława Reymonta w Kobielach Wielkich,

http://www.psp.kobiele.wielkie.pl/publikacje/2012-2013/aktywnosc_wlasna_dziecka_

jako_ podstawa%20jego_rozwoju.pdf (dostęp 15 marca 2015).

##submission.downloads##

Opublikowane

2016-08-11

Numer

Dział

Articles