Exactis jako metoda nauczania etyki
Słowa kluczowe:
exactis, etyka filozoficzna, Eryk Kowalczyk,Abstrakt
DOI: 10.19251/sej/2019.10(6)
Abstrakt
Przedmiotem niniejszego artykułu jest nowatorska koncepcja exactisu, sformułowana przez Eryka Kowalczyka. Przedstawiono i omówiono w nim tę koncepcję, a następnie wykazano, że można ją praktycznie wykorzystać jako aktywną metodę nauczania na zajęciach z etyki filozoficznej. Zaproponowany w końcowej części artykułu scenariusz lekcji można uznać za przykład efektywnego narzędzia dydaktycznego.
Słowa kluczowe
exactis, etyka filozoficzna, Eryk Kowalczyk
Bibliografia
Bibliografia:
Chwalewnik E. 1955. Exlibrisy Polskie XVI i XVII wieku. Wrocław: Wydawnictwo
Ossolineum,.
Dylak S. 2000. Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania.
Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN.
Hrehorowicz A. 2018. Czym jest exactis? Rozmowa z twórcą exactisu Porucznikiem
Erykiem Kowalczykiem. Olsztyn: Wydawnictwo Eryk Kowalczyk.
Kant I. 2001. Uzasadnienie metafizyki moralności. Kęty: Wydawnictwo ANTYK.
Kowalczyk E. 2018. Koncepcja exactisu. W: Globalizacja a wolność w XX i XXI
wieku, J.J. Mrozek (red.), Warszawa: Wydawcznie Towarzystwo Naukowe
Wschodoznawców.
Niemierko B. 1991. Cele kształcenia, w: Sztuka nauczania – czynności nauczyciela,
K. Kruszewski (red.). Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie Krajowych Ram
Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, DzU Nr 253, poz. 1520.