Exactis jako metoda nauczania etyki

Autor

  • Artur Hrehorowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Słowa kluczowe:

exactis, etyka filozoficzna, Eryk Kowalczyk,

Abstrakt

DOI: 10.19251/sej/2019.10(6)

Abstrakt

Przedmiotem niniejszego artyku­łu jest nowatorska koncepcja exactisu, sformułowana przez Eryka Kowalczyka. Przedstawiono i omówiono w nim tę kon­cepcję, a następnie wykazano, że można ją praktycznie wykorzystać jako aktywną metodę nauczania na zajęciach z etyki fi­lozoficznej. Zaproponowany w końcowej części artykułu scenariusz lekcji można uznać za przykład efektywnego narzędzia dydaktycznego.

Słowa kluczowe

exactis, etyka filozoficzna, Eryk Kowalczyk

Bibliografia

Bibliografia:

Chwalewnik E. 1955. Exlibrisy Polskie XVI i XVII wieku. Wrocław: Wydawnictwo

Ossolineum,.

Dylak S. 2000. Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania.

Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN.

Hrehorowicz A. 2018. Czym jest exactis? Rozmowa z twórcą exactisu Porucznikiem

Erykiem Kowalczykiem. Olsztyn: Wydawnictwo Eryk Kowalczyk.

Kant I. 2001. Uzasadnienie metafizyki moralności. Kęty: Wydawnictwo ANTYK.

Kowalczyk E. 2018. Koncepcja exactisu. W: Globalizacja a wolność w XX i XXI

wieku, J.J. Mrozek (red.), Warszawa: Wydawcznie Towarzystwo Naukowe

Wschodoznawców.

Niemierko B. 1991. Cele kształcenia, w: Sztuka nauczania – czynności nauczyciela,

K. Kruszewski (red.). Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie Krajowych Ram

Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, DzU Nr 253, poz. 1520.

##submission.downloads##

Opublikowane

2020-03-10

Numer

Dział

Articles