PRACA W HIERARCHII WARTOŚCI STUDENTÓW (NA PRZYKŁADZIE PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W PŁOCKU)
Abstrakt
Streszczenie
Niniejszy artykuł traktuje o istocie i pozycji pracy w hierarchii wartości współczesnego
człowieka na przykładzie wybranej grupy społecznej – studentów. Na podstawie
badania sondażowego przeprowadzonego wiosną 2015 roku w grupie ponad pięciuset studentów
Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku wykazano, że praca, choć nie
jest najwyższą wartością w życiu współczesnych studentów, to zajmuje jednak wysoką -
czwartą pozycję wśród wymienianych przez nich wartości. Czynnikami determinującymi
rozkład odpowiedzi były: płeć, miejsce zamieszkania i obrany kierunek studiów.
Bibliografia
Bibliografia
Komunikat CBOS, Znaczenie pracy w życiu Polaków, Warszawa 2006
Komunikat CBOS, Co jest ważne, co można a czego nie wolno – normy i wartości w życiu
Polaków, Warszawa 2010
Pachociński R.., Oświata XXI wieku. Kierunki przeobrażeń, Warszawa 1999
Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Warszawa 2003
Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1970
Szewczuk W. (red.), Encyklopedia psychologii, Warszawa 1998
Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz 2005
Wiatrowski Z., Praca w zbiorach wartości pracujących, bezrobotnych i młodzieży szkolnej, Włocławek 2004