KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY W DOBIE WSPÓŁCZESNOŚCI

Autor

  • Ilona Żeber –Dzikowska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Instytut Biologii
  • Izabela Olczak Szkoła Podstawowa nr 63 im. Zawiszy Czarnego w Warszawie

Abstrakt

Streszczenie
W artykule przedstawiono problematykę obecnego rynku pracy, oraz zdobywanych
w świetle rzeczywistych kompetencji, kwalifikacji w dobie wymagań i oczekiwań
współczesnego świata. Ponadto zapoznając się z zamieszczonymi informacjami w niniejszym
artykule autorka sygnalizuje pewną refleksję związaną ze zdobywaniem przez młodego
człowieka umiejętności pozyskiwania rzetelnych kompetencji zawodowych wynikających
ze specyfiki różnorodnych specjalizacji w wykonywaniu zamierzonej pracy.

Bibliografia

BIBLIOGRAFIA

Argyle Michael, 2002, Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa: PWN.

Armstrong Michael, 2011, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.

Boyatzis Richard. E. 2008, Competencies in the 21 st century, „Journal of Management Development”,

No. 1.

Borkowski Jan, 2003, Podstawy psychologii społecznej, Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.

Durkheim Émile, 1999, O podziale pracy społecznej , Warszawa: wyd. PWN

Habermas Jürgen, 2004, Działanie komunikacyjne i detranscendentalizacja rozumu. Warszawa:

Oficyna Wydawnicza.

Hochschild Arlie, Russell, 2009, Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć,

Warszawa: PWN.

Hoffman Thomas, 1999, The meanings of competency, “Journal of European Industrial Training”,

vol. 23

Illouz Eva, 2010, Uczucia w dobie kapitalizmu, Warszawa: Oficyna Naukowa.

Kolasińska Elżbieta, 2009, Wolność negatywna i pozytywna, czy ucieczka od wolności?,

W: Joachim Osiński, (red.) Wolność i odpowiedzialność. Wymiar ekonomiczny, społeczny

i polityczny. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.

Król Henryk, 2006, Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. W: Henryk Król,

Antoni Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe

PWN,

Mellibruda Jerzy, 2003, Ja, ty, my. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich,

Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP.

Oleś Maria, 1998, Asertywność u dzieci, Lublin, Towarzystwo Naukowe KUL.

Pocztowski Aleksy (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Metody – strategie – procesy,

Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Putnam Robert D., 1994, Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych

Włoszech, Kraków: wyd. Znak.

Rostkowski Tomasz, 2004 Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa:

Wydawnictwo Difin S.A.

Smoczyńska Anna, 2005, Kompetencje kluczowe, Realizacja koncepcji na poziomie szkolnictwa

obowiązkowego, Eurydice - sieć informacji o edukacji w Europie. Warszawa: Fundacja

Rozwoju Systemu Edukacji.

Spencer Lyle, M., Spencer Signe, M.,1993, Competence at Work. Models for Superior Performance,

Wiley Sons New York

Sztompka Piotr, 2007, Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Kraków: Wydawnictwo Znak.

Turner Jonathan H., Stets Jan E., 2009, Socjologia emocji, Warszawa: PWN.

Walkowiak Ryszard 2004, Model kompetencji menedżerskich organizacji samorządowych,

Olsztyn: Wydawnictwo UWM

Weber Max, 2002, Gospodarka i społeczeństwo. Zarys socjologii rozumiejącej, Warszawa:

PWN

Whiddett Steven., Hollyforde Sarah, 2003, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami

ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Woodruffe Charles, 1991, Competent by any Rother Name, “Personnel Management”, vol. 23.

##submission.downloads##

Opublikowane

2016-08-10

Numer

Dział

Articles