KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY W DOBIE WSPÓŁCZESNOŚCI
Abstract
Streszczenie
W artykule przedstawiono problematykę obecnego rynku pracy, oraz zdobywanych
w świetle rzeczywistych kompetencji, kwalifikacji w dobie wymagań i oczekiwań
współczesnego świata. Ponadto zapoznając się z zamieszczonymi informacjami w niniejszym
artykule autorka sygnalizuje pewną refleksję związaną ze zdobywaniem przez młodego
człowieka umiejętności pozyskiwania rzetelnych kompetencji zawodowych wynikających
ze specyfiki różnorodnych specjalizacji w wykonywaniu zamierzonej pracy.
References
BIBLIOGRAFIA
Argyle Michael, 2002, Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa: PWN.
Armstrong Michael, 2011, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Boyatzis Richard. E. 2008, Competencies in the 21 st century, „Journal of Management Development”,
No. 1.
Borkowski Jan, 2003, Podstawy psychologii społecznej, Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.
Durkheim Émile, 1999, O podziale pracy społecznej , Warszawa: wyd. PWN
Habermas Jürgen, 2004, Działanie komunikacyjne i detranscendentalizacja rozumu. Warszawa:
Oficyna Wydawnicza.
Hochschild Arlie, Russell, 2009, Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć,
Warszawa: PWN.
Hoffman Thomas, 1999, The meanings of competency, “Journal of European Industrial Training”,
vol. 23
Illouz Eva, 2010, Uczucia w dobie kapitalizmu, Warszawa: Oficyna Naukowa.
Kolasińska Elżbieta, 2009, Wolność negatywna i pozytywna, czy ucieczka od wolności?,
W: Joachim Osiński, (red.) Wolność i odpowiedzialność. Wymiar ekonomiczny, społeczny
i polityczny. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
Król Henryk, 2006, Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. W: Henryk Król,
Antoni Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe
PWN,
Mellibruda Jerzy, 2003, Ja, ty, my. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich,
Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP.
Oleś Maria, 1998, Asertywność u dzieci, Lublin, Towarzystwo Naukowe KUL.
Pocztowski Aleksy (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Metody – strategie – procesy,
Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Putnam Robert D., 1994, Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych
Włoszech, Kraków: wyd. Znak.
Rostkowski Tomasz, 2004 Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa:
Wydawnictwo Difin S.A.
Smoczyńska Anna, 2005, Kompetencje kluczowe, Realizacja koncepcji na poziomie szkolnictwa
obowiązkowego, Eurydice - sieć informacji o edukacji w Europie. Warszawa: Fundacja
Rozwoju Systemu Edukacji.
Spencer Lyle, M., Spencer Signe, M.,1993, Competence at Work. Models for Superior Performance,
Wiley Sons New York
Sztompka Piotr, 2007, Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Kraków: Wydawnictwo Znak.
Turner Jonathan H., Stets Jan E., 2009, Socjologia emocji, Warszawa: PWN.
Walkowiak Ryszard 2004, Model kompetencji menedżerskich organizacji samorządowych,
Olsztyn: Wydawnictwo UWM
Weber Max, 2002, Gospodarka i społeczeństwo. Zarys socjologii rozumiejącej, Warszawa:
PWN
Whiddett Steven., Hollyforde Sarah, 2003, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami
ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Woodruffe Charles, 1991, Competent by any Rother Name, “Personnel Management”, vol. 23.