KURSY E-LEARNINGOWE A ICH PRZYDATNOŚĆ W PRACY NAUCZYCIELA MATEMATYKI RAPORT Z PROJEKTU „NOWOCZESNY NAUCZYCIEL MATEMATYKI”

Authors

  • Joanna Kandzia Instytut Pedagogiki UKSW

DOI:

https://doi.org/10.19251/sej/2022.16(10)

Keywords:

e-learning, information technology, mathematics, mathematics education, mathematics teacher, multimedia, navoica platform

Abstract

The article is a report on the project conducted by the author, co-financed by the National Center for Research and Development from European funds POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC / 18 entitled: A modern mathematics teacher. It is dedicated to teachers of mathematics from all over the country, teaching in primary and secondary schools, and future mathematics teachers - gaining qualifications to teach mathematics. The strategic goal of the project was to improve the quality and efficiency of mathematics teachers through active participation in innovative e-learning courses - on the navoica.pl platform, concerning new teaching methods in close correlation with information technologies. A short description of the project and the results of the research conducted among the participants of one of the four courses - "Multimedia in the work of a mathematics teacher" were presented.

References

Kandzia, Joanna. 2022. Multimedia w pracy nauczyciela matematyki. Dostęp: 12.07.2022. https://navoica.pl/courses/course-v1:UKSW+MPNM-2+2021-2/course/. https://navoica.pl/courses/course-v1:UKSW+MPNM01+2020_01/course/.

Konstytucja RP. 1977 art. 5. 2022. Dostęp: 10.09.2022. https://isap.sejm.gov.pl › isap.nsf › D19970483Lj.pdf.

Przybyła, Wiesław i Magdalena Ratalewska. 2022. Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. Dostęp: 12.07.2022. http://www.issuu.com/knokoweziu/docs/poradnik-elearning/70.

Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. 2022. Kompetencje e-nauczyciela. Dostęp: 04.08.2022. http://sea.edu.pl/kryteria/pliki/SEA-kompetencje_e-nauczyciela.pdf.

Strykowski, Wacław. 2003. Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej. Poznań: OE Wydawnictwa eMPi2.

Zając, Maria i Wisław Zawisza. 2006. O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online. E-mentor, nr 2(14).

Sysło, Maciej. M. 2010. Komputery, Informatyka i Technologia Informacyjna w nauczaniu matematyki. Dostęp: 02.03.2010. www.dlaszkoly.pl/mik/num/mik1/mik2_4.htm.

Published

2022-12-23

Issue

Section

Articles