EKOLOGIA SPOŁECZNA ROZPOCZYNA SIĘ W SZKOLE.

Authors

  • Elżbieta Buchcic Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Małgorzata Jagodzińska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku
  • Kinga Przybyszewska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

Abstract

Streszczenie
W referacie, w części teoretycznej, zaprezentowano podstawową terminologię
dotyczącą środowiska przyrodniczego oraz relacje między różnymi środowiskami.
W części empirycznej przedstawiano wyniki badań przeprowadzonych na próbie
1000 nauczycieli uczących przyrody i biologii na różnych etapach edukacyjnych.

References

Bibliografia

Buchcic, Elżbieta, i Żeber – Dzikowska Ilona (2003) Biologia 2 - Poradnik metodyczny:

Liceum ogólnokształcące, liceum profilowane i technikum, kształcenie ogólne

w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Warszawa: Wydawnictwo Nowa Era.

Buchcic Elżbieta (2004). „Kształtowanie postaw poprzez uczestnictwo w zajęciach

w najbliższym środowisku”. Edukacja biologiczna i środowiskowa 2 – 3: 104-110

Buchcic Elżbieta (2005). Kształcenie przyrodnicze w szkole podstawowej – Zielone

szkoły – działalność i możliwość podwyższenia skuteczności edukacyjnej. Płock:

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

Buchcic Elżbieta (2005). „Przygotowanie nauczycieli do wdrażania zasad zrównoważonego

rozwoju”. W Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego

rozwoju pod red. Cichy, Danuta., 105-115. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Cichy Danuta (1997). Edukacja środowiskowa, Agenda 21 – realizacja zadań edukacyjnych.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Dołęga Józef, Maria (2004). „Postawa środowiskowa – próba analizy pojęcia” Edukacja

biologiczna i środowiskowa 2 – 3: 10 – 11.

Halicz Benedykt (1972). Mały słownik biologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza

powszechna.

Jagodzińska Małgorzata (2005). Przygotowanie nauczycieli do edukacji przyrodniczej.

Kształcenie przyrodnicze w szkole podstawowej. Płock: Ośrodek Doskonalenia

Nauczycieli.

Machowski Jacek (2003). Ochrona środowiska – prawo i zrównoważony rozwój.

Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Sobczyk Wiktoria (2003). Teoretyczna i eksperymentalna analiza edukacji ekologicznej

młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

Stawiński Wiesław (2000). Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Poznań – Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Strzałko Jan, Mossor – Pietraszewska Teresa (1999). Kompendium wiedzy o ekologii.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Tkaczyk Lena, (2004) „Rola nauczyciela w procesie kształtowania postaw młodzieży”.

Edukacja biologiczna i środowiskowa 2 – 3: 93-99 .

Trząski Leszek (1999), Szkolny słownik biologiczny. Katowice: Wydawnictwo Videograf

Wolny Marek, (2002), Pedagogiczne aspekty ekologii i ochrony środowiska. Olsztyn:

Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego.

Published

2016-07-14

Issue

Section

Articles