POZYTYWNY WPŁYW I NEGATYWNE SKUTKI ODDZIAŁYWANIA TELEWIZJI NA ROZWÓJ DZIECKA.
Abstract
Streszczenie
Artykuł porusza zagadnienie pozytywnego i negatywnego wpływu telewizji na
rozwój dziecka. Omawia skutki oddziaływania pośredniego i bezpośredniego na
uczucia małego widza. Porusza kwestię zagrożeń wynikających z długotrwałego
oglądania telewizji w zakresie holistycznego rozwoju psychofizycznego dziecka.
References
Bibliografia
Izdebska Jadwiga, 1996, Rodzina, dziecko, telewizja. Białystok, Wydawnictwo Trans
Humana, s. 25
Jaszczyszyn Elżbieta, 1993, „Wpływ telewizji na rozwój dziecka”. Wychowanie
w przedszkolu nr 6, ss. 331 - 332
Klajmon Danuta, 1997. „Prosto z telewizora”. Niedziela 33, s. 16
Mrozowski Maciej, 2001, Media masowe. Władza, rozrywka, biznes. Warszawa,
Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr, ss. 33-45
Pochwicki Mieczysław, 1978, Telewizja i publiczność. Poznań, Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 45
Stucki Edmund, 1985, „Dziecko przedszkolne a telewizja”. Wychowanie w przedszkolu,
nr 6, ss. 16-17, 20
Trojanowska Barbara, 1988, „Czy telewizja może być naszym sprzymierzeńcem
w pracy z dziećmi”. Wychowanie w przedszkolu nr 6, s. 332