POZYTYWNY WPŁYW I NEGATYWNE SKUTKI ODDZIAŁYWANIA TELEWIZJI NA ROZWÓJ DZIECKA.

Autor

  • Jacek Znyk Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

Abstrakt

Streszczenie
Artykuł porusza zagadnienie pozytywnego i negatywnego wpływu telewizji na
rozwój dziecka. Omawia skutki oddziaływania pośredniego i bezpośredniego na
uczucia małego widza. Porusza kwestię zagrożeń wynikających z długotrwałego
oglądania telewizji w zakresie holistycznego rozwoju psychofizycznego dziecka.

Bibliografia

Bibliografia

Izdebska Jadwiga, 1996, Rodzina, dziecko, telewizja. Białystok, Wydawnictwo Trans

Humana, s. 25

Jaszczyszyn Elżbieta, 1993, „Wpływ telewizji na rozwój dziecka”. Wychowanie

w przedszkolu nr 6, ss. 331 - 332

Klajmon Danuta, 1997. „Prosto z telewizora”. Niedziela 33, s. 16

Mrozowski Maciej, 2001, Media masowe. Władza, rozrywka, biznes. Warszawa,

Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr, ss. 33-45

Pochwicki Mieczysław, 1978, Telewizja i publiczność. Poznań, Wydawnictwo Naukowe

Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 45

Stucki Edmund, 1985, „Dziecko przedszkolne a telewizja”. Wychowanie w przedszkolu,

nr 6, ss. 16-17, 20

Trojanowska Barbara, 1988, „Czy telewizja może być naszym sprzymierzeńcem

w pracy z dziećmi”. Wychowanie w przedszkolu nr 6, s. 332

##submission.downloads##

Opublikowane

2016-07-14

Numer

Dział

Articles