Public relations jako istotny aspekt działalności instytucji nieustrukturyzowanej. Case study

Authors

  • Paulina Chmielecka Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Abstract

Temat funkcjonowania PR w stowarzyszeniach
stał się podstawą do podjęcia
badań niniejszej problematyki i opublikowania
go w formie artykułu. Głównym zagadnieniem
tej pracy jest odpowiedź na pytanie,
w jakich kategoriach działalność public relations
staje się istotnym aspektem działalności
instytucji bez określonej struktury? Dodatkowo
przedstawiłam, jakie jest znaczenie
użycia narzędzi public relations w działalności
i promocji tego typu organizacji, jak również
czym różni się to pojęcie od zagadnienia
marketingu?
Założyłam, że Toruńskie Stowarzyszenie
Harmonii Ciała i Umysłu Aikido to organizacja nieustrukturyzowana, czyli „nieuporządkowany w pewien sposób system społeczno-techniczny”, w którym działalność public relations opiera się na innych zasadach niż w instytucjach o określonej strukturze działania. Zatem celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie zakresu działań public relations zgodnie z dostępnymi w tej dziedzinie narzędziami oraz ich wpływ na pracę instytucji nieustrukturyzowanych.

Słowa kluczowe: public relations,
organizacja nieustrukturyzowana, narzędzia
komunikacyjne, wizerunek, outsourcing,
Toruńskie Stowarzyszenie Harmonii Ciała
i Umysłu Aikido

References

Andrzejewska Anna, Bednarek Józef, Ćmiel Sylwia (red.). 2013. Człowiek w świecie

rzeczywistym i wirtualnym: nowy wymiar zagrożeń w świecie realnym i wirtualnym.

Józefów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej, im.

Alcide De Gasperi.

Black Sam. 2003. Public relations. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Dobek – Ostrowska Bogusława (red.). 1998. Współczesne systemy komunikowania.

Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Dominguez Linda R. 2009. Outsourcing krok po kroku dla menedżerów. Warszawa: Oficyna

a Wolters Kluwer business.

Gay Charles L., Essinger James. 2002. Outsourcing strategiczny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Godlewski Piotr, Rydzak Waldemar, Trębecki Jacek. (red.). 2010. Public relations

w sporcie. Poznań: SportWin.

Koźmiński Andrzej, Piotrowski Włodzimierz. 2002. Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Obrębska Anna (red.). 2010. Public relations małych firm. Łódź: Wydawnictwo Primum

Verbum.

Potocki Andrzej. 2008. Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Warszawa:

Difin.

Ratman-Liwerska Izabela. 1989. Stowarzyszenie i jego funkcje: (analiza krytyczna na

przykładzie funkcji społecznej i światowowychowawczej). Poznań: Stowarzyszenie

Oświatowców Polskich. Zarząd Wojewódzki.

Szymańska Aneta. 2005. Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej,

Wrocław: Unimex.

Wolny – Zmorzyński Kazimierz (red.). 2013. Komunikacja wizualna w reklamie, public

relations i w prawie. Warszawa: Poltext.

Wójcik Krystyna. 2010. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa:

Placet.

Published

2017-10-18

Issue

Section

Articles