Public relations jako istotny aspekt działalności instytucji nieustrukturyzowanej. Case study
Abstrakt
Temat funkcjonowania PR w stowarzyszeniach
stał się podstawą do podjęcia
badań niniejszej problematyki i opublikowania
go w formie artykułu. Głównym zagadnieniem
tej pracy jest odpowiedź na pytanie,
w jakich kategoriach działalność public relations
staje się istotnym aspektem działalności
instytucji bez określonej struktury? Dodatkowo
przedstawiłam, jakie jest znaczenie
użycia narzędzi public relations w działalności
i promocji tego typu organizacji, jak również
czym różni się to pojęcie od zagadnienia
marketingu?
Założyłam, że Toruńskie Stowarzyszenie
Harmonii Ciała i Umysłu Aikido to organizacja nieustrukturyzowana, czyli „nieuporządkowany w pewien sposób system społeczno-techniczny”, w którym działalność public relations opiera się na innych zasadach niż w instytucjach o określonej strukturze działania. Zatem celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie zakresu działań public relations zgodnie z dostępnymi w tej dziedzinie narzędziami oraz ich wpływ na pracę instytucji nieustrukturyzowanych.
Słowa kluczowe: public relations,
organizacja nieustrukturyzowana, narzędzia
komunikacyjne, wizerunek, outsourcing,
Toruńskie Stowarzyszenie Harmonii Ciała
i Umysłu Aikido
Bibliografia
Andrzejewska Anna, Bednarek Józef, Ćmiel Sylwia (red.). 2013. Człowiek w świecie
rzeczywistym i wirtualnym: nowy wymiar zagrożeń w świecie realnym i wirtualnym.
Józefów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej, im.
Alcide De Gasperi.
Black Sam. 2003. Public relations. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Dobek – Ostrowska Bogusława (red.). 1998. Współczesne systemy komunikowania.
Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Dominguez Linda R. 2009. Outsourcing krok po kroku dla menedżerów. Warszawa: Oficyna
a Wolters Kluwer business.
Gay Charles L., Essinger James. 2002. Outsourcing strategiczny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Godlewski Piotr, Rydzak Waldemar, Trębecki Jacek. (red.). 2010. Public relations
w sporcie. Poznań: SportWin.
Koźmiński Andrzej, Piotrowski Włodzimierz. 2002. Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa:
Wydawnictwo Naukowe PWN.
Obrębska Anna (red.). 2010. Public relations małych firm. Łódź: Wydawnictwo Primum
Verbum.
Potocki Andrzej. 2008. Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Warszawa:
Difin.
Ratman-Liwerska Izabela. 1989. Stowarzyszenie i jego funkcje: (analiza krytyczna na
przykładzie funkcji społecznej i światowowychowawczej). Poznań: Stowarzyszenie
Oświatowców Polskich. Zarząd Wojewódzki.
Szymańska Aneta. 2005. Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej,
Wrocław: Unimex.
Wolny – Zmorzyński Kazimierz (red.). 2013. Komunikacja wizualna w reklamie, public
relations i w prawie. Warszawa: Poltext.
Wójcik Krystyna. 2010. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa:
Placet.